.

fredag 20. april 2012

Kjøkken planlegging!

Det gamle kjøkkenet er revet, så nå planlegges nytt!


For øyeblikket står alt på hodet. Stuen er fylt med alt av kjøkkeninventar som tidligere lå inni skuffer og skap i det gamle kjøkkenet. Gjenstående er kjøleskap og komfyr, som også må bort.


Neste steg er å rive vegger og gulv.
I går fikk jeg bestilt Faspanel til veggene samt Furuplank til gulvet.
Så her må det jobbes!


Den store og upersonlige terrassedøren skal bort. Den passer ikke inn i stilen i huset, og er lagt ut på Finn.no for 500,- med ramme... 


Den eneste fordelene med denne døren er at den slipper inn mye lys.
Men det hjelper så lite når den tar alt for mye plass, og ikke er fin å se på.


Så er det den store letingen etter NY terrassedør. I budsjettet mitt hadde jeg tenkt en ca 10.000,- kr på ny dør. TROR JEG MÅ DOBLE DET! Det finnes jo ingen fine dører til denne prisen, ikke brukte en gang. Døren som er avbildet over er fra NorDan, og om den skulle være aktuell så måtte jeg hatt 8 ruter i hver dør, i stede for 6. Den er sååå vakker..

I dag er det fredag og jeg har jobbehelg, men fri i dag. Så i kveld går turen til Mandal for å se på kjæresten som skal gå modell på moteshow :)) Joggetur på meg nå i vinden.. 

GOD HELG ALLE SAMMEN!!!

6 kommentarer:

Fruen sa...

Det er så gøy å følge med på renoveringen av huset. Minner meg litt om tiden da vi pusset opp vårt eget sveitserhus for noen år siden (pga flytting måtte vi selge huset).
Ville bare tipse deg om å følge med på tilbud på vinduer og dører. Noen har av og til oppimot 40% på bl.a. vinduer. Prisen er kanskje høyere i utgangspunktet, så er ikke sikkert det gir så høy forskjell.

Også et tips til kjøkkentegningen din. Hjørneskap tar enormt mye plass, ville vurdert det to ganger. Også ville jeg hatt et skap til til høyre for SMEG'en. Vi har et smalt 40cm skap, rommer masse vaskemidler, papirdunk, vaskebøtte og andre ting som trenger sin egen plass:)
Uansett, lykke til:)

Ha en fiiiin dag, og en god helg!
Klemklem, Fruen i Nord:)

Audhild sa...

Så flink du er Silje!!
Gleder meg til å se resultatet av kjøkkenet!
Veldig gøy å planlegge nye rom, ikke fullt så gøy å gjøre jobben, men SÅÅÅ stas når det er ferdig og man kan klappe seg selv på skuldra for vel utført jobb ;)

God helg! KLEM

Anonym sa...

Masse lykke til med kjøkkenrenoveringen!!

Kjekt når det er ferdig... :))

Klem og fin lørdag :)

hjertemynthe sa...

weeee, så gøy med oppussing! "Litt" jobb og bekymringer følger også med, men det ender som regel opp med at det virkelig var verdt det... Lykke til videre, blir spennende å se fremgangen.

Anonym sa...

Her er det noen som skal selge en ny dobbel dør for 7000,- kanskje det kunne vært noe?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34569406

Unknown sa...

Sourcemore see it herevisit this website check my blogtheir explanation